Genomtänkta helhetslösningar kring telefoni och telekom

Att göra vardagen enklare, smartare och mer lönsam för våra kunder är det som gör att vi älskar det vi gör.

Tillsammans med våra kunder identifierar och aktiverar vi potential genom smarta helhetslösningar för företag på väg.

Om oss

En lunch på Pampas och 90 dagar senare. Ett lika nördigt intresse för telekom och en delad uppfattning om vad en nöjd kund är… det var dialogen vi hade under lunchen på K4 Pampas Marina.

Vi ville bli den där femton kilo tunga Dorado fisken man drar upp bland alla makrillar i havet, den där riktiga ”wow- känslan” man får ibland. Att få en tjänst handlar inte alltid bara om tjänsten utan faktiskt hur den levereras, framförallt inom telekom & IT.

Vi sa just det på väg ut från lunchen: ”Tänk om vi kunde få alla kunder att känna just, wow-känslan efter att de fått en ny telefonilösning från oss, vore inte det sjukt”. 90 dagar och ett antal sittningar senare… så…

Möte mellan medarebetare och VD på Telcloud.'

Drivkrafter

Utvecklingen runt ikring oss är konstant. Nya lösningar ersätter föråldrade funktioner och tillvägagångssätt.
Men bara för att en ny lösning finns tillgänglig så är det inte lika med att den lösningen är rätt för just er.

Det är där vi kommer in. Med ena foten i tekniska lösningar och den andra foten i en affärsgrundad förståelse kopplar vi upp vår kund till molntjänster, ersätter olika arbetsmoment med exempelvis en helpdesk-lösning eller vad vår kund nu kan tänkas ha för behov.

Papperskasse med Telcloud branding.

En helhetslösning & engagemang som

1

Spar tid

2

Effektiviserar verksamheter

3

Underlättar kommunikation

4

Bygger lönsamhet

5

Vågar ifrågasätta gamla sanningar

6

Är mer hållbar

Med en kombination av nytänkande förhållningssätt och sunt förnuft kring beprövade lösningar, önskar vi att flytta in i våra kunders tillväxtambitioner där vårt ansvar är att leverera en optimal lösning med hög servicenivå.

Alexander Ali Alkawaz-BergmanVD